Únor 2007


Norská Rally 2007 (wrc.auto.cz)

21. února 2007 v 16:00 | yllar |  Tapety NP
Foto: auto.cz


SMS Team v akci!! Stopa07

13. února 2007 v 13:37 | yllar |  Team
Foto: zde!!
Foto by yllarE

Neww Logo

13. února 2007 v 12:49 | yllar
Tak jak šly loga za sebou!
Uvidíme jak to půjde dál!! Tak do toho hodnoťte!!
Anketa pod článkem: zde

Fotogalerie ze Švédské rally 2007 - I. etapa

10. února 2007 v 11:16 | yllar |  WRC
61 fotografií z první etapy švédské rally
Fotky: zde


Video Rally Šumava 07(mediasport.cz a svět motorů)

7. února 2007 v 14:34 | yllar |  Video
Foto: Petr Sagner a eWRC

Definitivní konec sms výsledků zdarma!

6. února 2007 v 20:55 | yllar |  Jiné
Ahojte všichni tak sem se rozhodl, že to moje nekonečné trápení definitivně skončím! Oficiálně ruším sms výsledky zdarma!
Možná se mi ještě někdy podaří to nějak zprovoznit a zdokonalit ale teďka na nic není čas a hlavně není kdo by to udělal! A protože je mi strašně moc líto zrušit blog tak sem se rozhodl, že sem sem tam něco dám napíši a taky dám odkaz na fotogalerku když budou nějaké nové fotky z mé produkce a našeho putování! Proto asi za nějaký čas změním logo z SMS VYSLEDKY ZDARMA na SMS Team!
Jakékoliv dotazy nebo dokonce chuť mi pomoct pište a emailujte sem:
email: yllar@centrum.cz
icq: 287-137-067


Tajemství hrotů a úzkých kol

6. února 2007 v 15:04 | yllar |  WRC
Na zasněžených a ledových tratích Švédské rallye se WRC vozy promění ve velkou luční kobylku stojící na téměř motocyklových kolech. Vedoucí oddělení Rallye společnosti Michelin, Aimé Chatard, nám vysvětlí důvody této bizarní proměny.

Jak je možné, že současné silné WRC vozy mohou jet na tak úzkých pneumatikách?
"Dá se říci, že na ledu slouží vzorek běhounu pouze pro držení hrotů, které mají za úkol zajištění přilnavosti a přenos síly vozu na povrch tratě. Aby se toho dosáhlo, potřebujeme na styčné ploše co největší tlak. Úzké pneumatiky umožňují hrotům co nejlépe proniknout až na ledový podklad. Malá styčná plocha také zajišťuje lepší čištění drážek vzorku. Na těchto úzkých pneumatikách skutečně vypadají WRC vozy až komicky, ale právě ony jim dodávají jejich sílu."
Tento dojem ještě umocňuje fakt, že výška boku pneumatiky se zdá být větší než obvykle.
"Je to dáno rozměrem, ale optický klam dělá boky vyšší, než skutečně jsou. Předpisy stanoví maximální vnější průměr pneumatiky. Ten musí být stejný v případě 18" asfaltové pneumatiky i 15" šotolinové. 16" ráfky používané na švédský led a sníh mají opravdu za důsledek relativně vysokou bočnici, což je určitá výhoda. Ráfky také umožňují použití větších brzdových kotoučů, které se tu mohou hodit. Brzdná síla, trakce a přilnavost je u pneumatik s hroty mnohem vyšší, než u jejich ekvivalentu pro šotolinu. Pravidla povolují 380 hrotů na každé pneumatice, což v praxi znamená asi jeden hrot na každý centimetr čtvereční. Ne všechny ale přijdou s podkladem tak často do kontaktu. Když například jede auto nejvyšší rychlostí, pouze čtyři hroty v každém okamžiku dělají naplno svou práci."
celý článek: Zde
Přejato z Motorhome

Uddeholm Swedish Rally 9.-11.2.2007 PC/WRC

5. února 2007 v 21:39 | yllar |  WRC
Statistika Rallye

Celkem RZ: 20
Celkem km RZ: 346.09
Celkem km rallye: 1732.73
Startujících: 63
speciální zimní gumy s hroty do sněhu